Szybki handel online, czyli Q-commerce

Klienci robiący zakupy online przyzwyczaili się do czasu oczekiwania na wybrany i opłacony towar. Większość sklepów szczyci się tym, że organizuje wysyłkę w ciągu 24 godzin. Jeżeli do tego dodamy 48 godzin, które zwykle potrzebuje firma kurierska na doręczenie paczki, towar dociera do klienta po trzech dniach.

Taki standard obowiązuje obecnie przy większości zakupów odzieży, butów, czy akcesoriów, choć są firmy, które potrafią skrócić czas oczekiwania. Szybciej docierają artykuły spożywcze, np. zamówienia popołudniowe i wieczorne mogą być zrealizowane na następny dzień rano. Q-commerce idzie znacznie dalej w zakupach online i maksymalnie przyspiesza dostawę – nawet do mniej niż pół godziny! Sprawdźmy, jak to możliwe, że quick commerce wyprzedza wszystkich już na starcie?

Czym jest Q-commerce?

System szybkiego handlu online Q-commerce to jeszcze mało rozpowszechniony w Polsce model sprzedaży. Specjaliści widzą w tym sposobie działania ogromny potencjał i wróżą mu dynamiczny rozwój w najbliższej przyszłości. Pojawia się więc ważne dla wszystkich zaangażowanych w branżę e-commerce pytanie, czy naprawdę warto zainteresować się ideą szybkiego handlu? Jakie podjąć kroki? Połączenie bardzo lubianych przez konsumentów zakupów online z maksymalnie przyspieszoną dostawą do klienta oznacza spore zmiany logistyczne w firmach. W tym przypadku szybka dostawa oznacza natychmiastową realizację zamówienia. To idealny model sprzedaży przede wszystkim dla rynku e-grocery, czyli branży spożywczej – twierdzą specjaliści od przewidywania rozwoju modelu Q-commerce.

Quick commerce w praktyce

Istnieją firmy pracujące w modelu quick commerce, które przyjęły strategię, że klient powinien otrzymać swoje zakupy w mniej niż pół godziny. Trzeba przyznać, że to prawdziwe wyzwanie! Błyskawiczny czas dostawy jest możliwy, jeśli dokona się połączenia gęsto rozmieszczonych punktów dystrybucji (np. sieci sklepów stacjonarnych), przyjmujących zamówienia online, z dobrze zorganizowanymi dostawami. Obecnie duże sieci AGD i RTV przymierzają się w praktyce do tego modelu. Jeśli towar jest dostępny na półce w sklepie, położonym blisko adresu zamawiającego, wystarczy zorganizować szybki transport – samochód, rower lub skuter. Drobne AGD np. suszarkę do włosów, czy żelazko kurier na rowerze odbierze ze sklepu i dostarczy w ciągu 15 minut! Model Q-commerce komplikuje się, gdy wybrany online produkt nie jest dostępny w danym mieście. W tej sytuacji wracamy do trzydniowego okresu realizacji zamówienia.

Natychmiastowość – tego oczekują obecnie klienci

Strategia szybkich zakupów wykorzystuje potrzebę konsumentów na natychmiastową realizację oczekiwań. Styl życia w wielkim mieście, napięte terminy, brak czasu, a także komfort i wygoda konsumentów to świetne pole do działania handlu online w przyspieszonym tempie. Dzięki błyskawicznym dostawom w modelu Q-commerce awaria suszarki do włosów, żelazka, czy ładowarki do laptopa nie musi być powodem, by przełożyć spotkanie na późniejszy termin. Więcej o modelu szybkich zakupów online Q-commerce na portalu poświęconym zagadnieniom e-commerce: komerso.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.