branza-ecommerce

Prowadzisz sklep internetowy? Sprawdź skąd czerpać wiedzę!

Branża ecommerce jest jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi handlu. Sprzedaż internetowa, bo właśnie tak możemy zdefiniować pojęcie e-commerce co roku odnotowuje przyrost w wysokości kilkudziesięciu procent nowych użytkowników. Jeśli zamierzasz rozszerzyć działalność swojej firmy o e-handel, poniższy artykuł z pewnością Ci w tym pomoże.

Czym dokładnie jest branża ecommerce?

Jak wcześniej wspomnieliśmy, branża ta obejmuje handel internetowy. Jej głównym zadaniem jest sprzedaż towarów, bądź usług za pośrednictwem sklepów internetowych. Klienci mogą kupować towary, Z transakcji internetowych korzysta coraz więcej osób, ponieważ jest to szybki, bezpieczny oraz wygodny sposób na dokonanie zakupów. Klienci nie muszą wychodzić z domu, jechać do sklepu stacjonarnego i stać w długich kolejkach. Wszystko, co potrzebne znajdują właśnie w sklepach internetowych, dlatego rozszerzenie działalności swojego sklepu o sprzedaż internetową jest bardzo praktycznym rozwiązaniem.

Sprzedaż na rynku e-commerce – jak zacząć?

Wiedząc, czym jest branża ecommerce, możesz rozpocząć rozszerzanie swojej działalności o tę gałąź handlu. Na samym początku powinieneś opracować strategię działania, która znacznie ułatwi Ci dalszą pracę. Kluczowymi pytaniami, na jakie powinieneś odpowiedzieć są: „Co chcę sprzedawać?”, „Kim będą moi Klienci” oraz „Ile wynosi mój kapitał początkowy?”. Znając odpowiedzi na te pytania, możesz przejść do następnego kroku, jakim jest rozpoczęcie sprzedaży za pośrednictwem:

  • serwisów sprzedażowych (np. Allegro, Amazon);
  • serwisów społecznościowych (Facebook, Instagram);
  • sklepu internetowego — co stanowi najpopularniejsze rozwiązanie.

Prowadzenie sklepu internetowego zaczyna się już od kilkudziesięciu złotych miesięcznie, co stanowi dosyć przystępną cenę, jednak warto pamiętać, że cena prowadzenia własnego sklepu jest uzależniona od wielu czynników, np. hostingu, projektu logo, wsparcia technicznego itp.

Kolejnym ważnym aspektem jest występowanie w sklepie internetowym bramki płatności, a także operatora obsługującego płatności internetowe. Jest to bardzo istotne, ponieważ większość Klientów płaci kartą za dokonywane przez siebie zakupy, dlatego Twój sklep musi być przygotowany na ten rodzaj płatności. Ponadto równie ważną rolę odgrywa sposób dostarczania towarów Konsumentom. Pomocna może się również okazać sprzedaż wielokanałowa.

Wejście do świata ecommerce i prowadzenie sklepu internetowego najczęściej wiąże się z podjęciem współpracy z odpowiednimi specjalistami w danej dziedzinie. Jeśli czujesz, że potrzebujesz pomocy w opracowaniu designu strony, jej funkcjonalności, czy optymalizacji pod względem SEO, warto zasięgnąć porady u osób, które zajmują się na co dzień tego typu przedsięwzięciami. Dzięki temu już na samym początku zyskasz przewagę w prowadzeniu swojego e-sklepu. Pamiętaj, że Klienci zwracają uwagę na najdrobniejsze szczegóły, które odpowiednio opracowane z pewnością uzyskają ich aprobatę.

e-commerce

Rodzaje oprogramowania w sklepie internetowym

Przyjrzymy się 3 rodzajom oprogramowania:

  • open source – korzystanie z takiego oprogramowania nie generuje kosztów, co zachęca początkujących właścicieli sklepów internetowych. Jednak należy pamiętać, że mimo iż sam dostęp do open source jest darmowy to jego prowadzenie już nie. Właściciel, który nie jest zaznajomiony z branżą IT, będzie zmuszony skorzystać z pomocy specjalisty, któremu należy zapłacić za prowadzenie sklepu internetowego;
  • tworzone od podstaw na zlecenie Klienta – bardzo często ten typ oprogramowania wiąże się z wysokimi kosztami oraz długim czasem wykonania, dlatego nie każdy będzie jego zwolennikiem;
  • w modelu Software as a Service – właściciel sklepu otrzymuje w ramach tego oprogramowania szereg narzędzi, dzięki którym będzie w stanie prowadzić swój sklep. Ponadto ma dostęp do wsparcia technicznego oraz aktualizacji systemu. Wszystko w ramach comiesięcznej, bądź corocznej opłaty. Jeśli będzie potrzebował dodatkowych rozwiązań, może skorzystać z dodatkowych funkcji.

W Internecie można znaleźć wiele darmowych poradników, które pomogą Ci wejść na rynek e-commerce. Znajdziesz w nich nie tylko pomysły na biznes, ale i wskazówki dotyczące obsługi Klienta, czy konfiguracji strony. Mamy nadzieję, że nasz artykuł nieco zaznajomił Cię z tematem branży e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *