Jak promować firmę dzięki event marketingowi?

Skuteczny event marketing ułatwia firmie osiągnięcie wielu celów: promocyjnych i sprzedażowych. Służy przede wszystkim do komunikacji z klientami lub inną grupą odbiorców i może być wykorzystywane na różne sposoby.

Event marketing – czym jest?

Zastanawiając się nad definicją event marketingu, należy zdać sobie sprawę z kluczowej rzeczy: wydarzenie nie jest i nie może być celem samo w sobie. Dobry event nie powinien być organizowany tylko dlatego, że firma dysponuje środkami w budżecie albo chce umilić czas swoim pracownikom lub klientom. Oczywiście nikt nie zabroni urządzania tego typu spotkań. Nie będą one spełniać jednak założeń event marketingu, którego celem jest:

  • Promowanie produktu/firmy/idei;
  • Docieranie z produktem/marką/ideą do ściśle określonej grupy odbiorczej;
  • Przemyślana komunikacja pomiędzy firmą a grupą docelową, np. klientami, partnerami, pracownikami.

W ten sposób eventy stają się więc narzędziem, które ułatwia osiągnięcie zamierzonego celu.

Event marketing – jak z niego korzystać?

Jest kilka sposobów na promowanie swojej firmy lub marki (również osobistej) podczas eventu. Wybór jednej z nich w dużej mierze zależy od celu, który chcemy realizować poprzez event marketing.

  • Organizator eventu – To najważniejsza rola, dająca najwięcej korzyści i stwarzająca nieograniczone możliwości. Z punktu widzenia organizatora, event marketing będzie służył całej kampanii marketingowej firmy. W ten sposób sami możemy zdecydować, jakiego rodzaju wydarzenie najlepiej wpisuje się w całościową koncepcję, do kogo powinno być skierowane, jak będzie wyglądała jego promocja i sam przebieg. To wszystko wiąże się oczywiście z największą odpowiedzialnością, również finansową.
  • Sponsor eventu – Event marketing to także branie udziału w wydarzeniach organizowanych przez inne podmioty. Jako sponsorzy stajemy się niejako mecenasami eventu, co przynosi znaczne korzyści wizerunkowe. Niejednokrotnie sponsor ma znaczący wpływ na formę, a nawet przebieg wydarzenia. Może zapraszać własnych prelegentów, prowadzić panele dyskusyjne, proponować różne rozwiązania organizacyjne.
  • Wystawca – Pojawienie się na wydarzeniu w roli wystawcy to dobry sposób, jeśli dopiero wdrażamy event marketing do swojej strategii. Są także takie wydarzenia, na których firmie wypada być i warto, aby zaznaczyła tam swój udział.
  • Prelegent – Udział w roli eksperta w wartościowych wydarzeniach jest świetnym sposobem na budowanie marki osobistej.

Event marketing – jakie cele pomaga osiągnąć?

Firmy w różny sposób wykorzystują narzędzia, jakie oferuje event marketing:

  • Podniesienie świadomości marki na rynku – Na pewno zwróciłeś uwagę na fakt, że wiele dużych imprez (festiwali, wydarzeń sportowych) jest firmowanych przez konkretne marki. To nie przypadek, ale przemyślana strategia event marketingu. Firmy starannie wybierają wydarzenia, które są spójne z ich misją czy przekazem dla konsumenta.
  • Wzrost sprzedaży – Event sam w sobie nie służy sprzedaży bezpośredniej, choć czasem ma ona miejsce (np. podczas targów). Chodzi tu jednak o zbudowanie sieci kontaktów i budowanie wizerunku firmy/marki, co następnie przekłada się na sprzedaż.
  • Emploer branding – Event marketing może być także wykorzystywany jako element polityki employer brandingowej. Udział w konkretnych wydarzeniach służy budowaniu wizerunku pracodawcy, co przekłada się na skuteczniejsze rekrutacje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.