5 tipów dla fashion e-commerce (sprzedawaj więcej)

Branża fashion e-commerce to jeden z najbardziej konkurencyjnych sektorów. I również jeden z najbardziej wymagającą klientelą. Sukces zależy tutaj od mnóstwa czynników – atrakcyjnej oferty, dobrej strategii marketingowej, a nawet wyglądu i użyteczności witryny internetowej, również w wersji mobilnej. Większość koszyków porzucana jest przecież nie ze względu na cenę czy dostawę, ale nieintuicyjny i długi proces zakupowy. O co zatem należy zadbać, żeby Twój fashion e-commerce przyciągał klientów i przynosił zyski? Oto nasze 8 wskazówek. Owocnej lektury!

Zaprezentuj się z jak najlepszej strony

Używaj wysokiej jakości materiałów wideo i zdjęć. Ludzie kupują ciuchy oczami. Pokazuj detale i prezentuj inspiracje. Twórz opisy oddziałujące na zmysły i uczucia. Takie praktyki z pewnością Ci się opłacą! Analiza GlobalProduct dowiodła, że odpowiednio zaprezentowane dane produktowe – fotografie, opis i komunikaty – mogą podnieść konwersję sklepu aż o 72%.

Zadbaj o wersję mobilną witryny

Uważnie analizuj źródła ruchu w swoim e-sklepie. Jeśli udział urządzeń mobilnych w całym ruchu wynosi 30% lub więcej, koniecznie zadbaj o wygląd, użyteczność i responsywność tej wersji strony. Oprócz intuicyjnego procesu zakupowego pomyśl też o powiadomieniach mobile push.

Buduj lojalność

Niech zakupy w Twoim sklepie nie będą jedynie jednorazowym kaprysem. Spraw, żeby klienci poczuli się związani z Twoją marką i byli ciekawi jej kolejnych kolekcji, promocji i akcji. Zaoferuj rabat na kolejne zakupy lub kartę lojalnościową. Na urodziny wysyłaj im kupon na darmową dostawę, a zapisanym do newslettera daj pierwszeństwo skorzystania z promocji w trakcie Cyber Monday.

Nie działaj sam!

Współpraca z influencerem to świetny pomysł na kampanię wizerunkową lub sprzedażową. Odpowiednia internetowa osobistość może pomóc Ci zwiększyć sprzedaż, wypromować nową kolekcję lub poszerzyć zasięgi. Pamiętaj jednak, żeby odpowiednio wybrać i zweryfikować osobę, z którą podpiszesz umowę – zwróć szczególną uwagę na charakterystykę odbiorców danego twórcy (powinna zgadzać się z profilem Twojego idealnego klienta), jego publiczność oraz jej zaangażowanie pod postami.

Zainwestuj w cross-selling

Jedną z najskuteczniejszych technik zwiększania sprzedaży w sklepach internetowych jest cross-selling, czyli sprzedaż krzyżowa. W praktyce to nic innego jak oferowanie produktów, które są kompatybilne z tymi, które klient już ma w koszyku: np.. sznurówki do butów, pasek do spodni, rękawiczki do torebki. Pokazując uzupełniający asortyment na etapie koszyka i umożliwiając dodanie go do zamówienia jednym kliknięciem możesz znacznie zwiększyć swoją sprzedaż. Jeśli ten temat wydaje Ci się interesujący to koniecznie zajrzyj do artykułu www.expertsender.pl/blog/wszystko-o-cross-sellingu-w-ecommerce, który dokładnie tłumaczy czym jest, na czym polega, jakie inne korzyści przynosi sklepom internetowym sprzedaż krzyżowa.

Jeśli zastosujesz się do powyższych wskazówek, to możesz mieć pewność, że robisz wszystko, aby Twój fashion e-commerce był przyjazny klientom i przynosił zyski. Pamiętaj, żeby działania prowadzić konsekwentnie oraz regularnie monitorować wyniki i wprowadzać odpowiednie optymalizacje. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *