Sekrety skutecznych filmów promocyjnych dla Twojej firmy
Tworzenie skutecznych filmów promocyjnych nie jest zadaniem łatwym, ale jak najbardziej możliwym do wykonania! Należy po prostu wiedzieć, co kryje się za magicznym słowem “skuteczny film”.
Jak przedstawić swoją firmę, by wyróżnić ją na tle konkurencji?
Konkurencja praktycznie w każdej branży jest ogromna, co rodzi pytania o to, jak wyróżnić się spośród innych ofert. Na pewno nie jest to łatwe, co nie oznacza, że niemożliwe. Kluczem jest to, by mieć pomysł na przekaz, który chcemy komunikować swoim odbiorcom. Wdzięcznym kanałem, za sprawą jakiego go przekażemy, są na pewno filmy reklamowe. Muszą być pomysłowe, kreatywne, mając w sobie to “coś”, co sprawia, że zapadają w pamięć. Produkcja filmów reklamowych to zadanie dość zajmujące, dlatego nierzadko lepiej powierzyć go profesjonalistom, dzięki czemu zyskamy pewność, że zostanie on przygotowany z troską o każdy szczegół. Oczywiście, dobry film reklamowy wymaga naszego udziału, żebyśmy stali się częścią tego projektu.
Co wpływa na poziom percepcji filmu reklamowego?
Jeśli skorzystamy z pomocy fachowców zajmujących się zawodowo tworzeniem filmów reklamowych, zyskamy pewność, że przekaz będzie silniejszy i skuteczniejszy. Znawcy wiedzą, że percepcja filmu reklamowego, czyli postrzeganie materiału przez widza, jest całkiem inna niż filmów dokumentalnych czy fabularnych. Wynika to głównie z tego, że filmy reklamowe są nam niejako narzucane. To tym bardziej stwarza trudności, żeby przykuć uwagę widza. Chcąc zwiększyć percepcję odbiorcy, postawmy na silny akcent humorystyczny, kontrowersję czy wciągającą historię. Percepcję zdecydowanie poprawią też najnowsze technologie w produkcji filmowej jak VR, 360° czy animacje 3D.
Co zrobić, by filmy reklamowe zwiększały sprzedaż?
Istnieje kilka działań, które mogą zwiększyć sprzedaż, wykorzystując do tego celu filmy reklamowe. Przede wszystkim muszą być one idealnie dopasowane do grupy docelowej. Najgorsze to tworzenie filmów z myślą o wszystkich. To nigdy się nie sprawdza. Musimy określić, do kogo konkretnie kierujemy przekaz i trzymać się tej strategii na każdym etapie powstawania produkcji. Ważne, by w filmie potrafić zdiagnozować problemy klienta i potrafić na nie zaradzić, prezentują swój produkt jako odpowiedź na te bolączki. Oczywiście nawet najbardziej efektowny film musi zawierać najważniejsze informacje o produkcie – nie możemy o tym zapominać, bo inaczej wyjdzie nam sztuka dla sztuki. Film musi być też atrakcyjny wizualnie.
Stosujmy się do tych zaleceń, co pozwoli nam tworzyć skuteczne firmy promocyjne. Te najlepsze mają ogromną siłę oddziaływania!