Pakowanie delikatnych produktów do wysyłki

Wysyłka towarów to codzienność w wielu branżach. Firmy, niezależnie od ich wielkości, które zajmują się np. sprzedażą internetową, zwykle potrzebują dużych ilości dodatkowych materiałów, dzięki którym wysyłka do klienta przebiegnie sprawnie i bez komplikacji. Nie inaczej ma się sprawa odpowiedniego pakowania przesyłek. Pakowanie delikatnych produktów do wysyłki wymaga wprawy, ale również odpowiednich materiałów. W jaki sposób pakować delikatne produkty, aby dotarły bezpiecznie do klienta? Na to pytanie odpowiemy sobie w poniższym artykule.

Pakowanie delikatnych produktów do wysyłki krok po kroku

Pakowanie produktów do wysyłki wymaga odpowiedniego przygotowania. Problem może pojawić się w przypadku towarów o bardzo delikatnej strukturze, które należy dodatkowo zabezpieczać. W przypadku pozostałych produktów jednak sposób pakowania powinien być podobny – dobre zabezpieczenie i odpowiednie materiały sprawiają, że możemy być pewniejsi, że nasza przesyłka dotrze do naszego klienta cała.

Oto kilka istotnych kroków, według których warto iść podczas pakowania przesyłek, zwłaszcza tych delikatnych, czyli najbardziej narażonych na uszkodzenia.

  1. Przygotowanie produktu – Delikatne przedmioty takie jak szkło, ceramika czy elektronika wymagają dodatkowych zabezpieczeń. Nie można zapomnieć tutaj o dodatkowych zabezpieczeniach produktu, takich jak choćby owinięcie towaru folią bąbelkową. Takie zabezpieczenie pomoże zapobiec bezpośrednim uszkodzeniom.
  2. Wybór odpowiedniego kartonu – Karton wbrew pozorom nie może być „byle jaki”. Zbyt duży może nieodpowiednio chronić produkt. Zbyt mały nie pozwoli bezpiecznie jej zapakować. Odpowiednio dobrany karton to jeden z kluczowych materiałów wykorzystywanych do pakowania wysyłek.
  3. Odpowiednie zabezpieczenie wnętrza – Owinięcie folią bąbelkową może zapobiec uszkodzeniom. Wybór odpowiedniego kartonu jest równie ważny. Co, jeśli jednak produkt dalej pozostaje “luźno” ułożony we wnętrzu? W takim przypadku należy dokładnie wypełnić puste przestrzenie np. specjalnymi wypełniaczami piankowymi lub papierowymi. Dzięki temu przesyłka będzie lepiej chroniona w trakcie transportu.
  4. Etykietowanie i specjalne oznaczenia – W przypadku wysyłek towarów kruchych, podatnych na stłuczenie lub uszkodzenia, nie można zapomnieć o odpowiednim oznaczeniu przesyłek. Oklejenie wysyłki oznaczeniami takimi jak „Uwaga, szkło!” uświadomią pośredniczące w dostawie osoby, z jakim typem towaru mają do czynienia. 
  5. Ostateczne wykończenie przesyłki – Ostatnim krokiem jest zabezpieczenie kartonu taśmą pakową. Taśma pakowa powinna być wytrzymała, by solidnie skleić przesyłkę w miejscach, w których tego wymaga. 

Mocna taśma pakowa od producenta

Zabezpieczenie przesyłki to jedna z czynności, którą należy wykonać, by towar dotarł w całości do Klienta. Wspomniane wypełniacze, owinięcie folią bąbelkową, czy nawet wybór odpowiedniego kartonu ma kluczowe znaczenie w odpowiednim przygotowaniu towaru do wysyłki. Nie mniej istotne jest końcowe wykończenie paczki, jakim jest owinięcie jej mocną taśmą pakową. Większość przesyłek wymaga tego działania z prostych powodów – kartony, które nie są odpowiednio sklejone, mogą się łatwo otworzyć, a nasz delikatny pakunek zostanie wówczas uszkodzony. 

Taśma pakowa to stosunkowo tani produkt, który ma powszechne zastosowanie. W przypadku niewielkich ilości koszty nie są wygórowane. Firmy, które jednak w swojej codziennej pracy wykorzystują duże ilości tego materiału np. do zabezpieczenia wysyłek towarów do klientów, mogą być zaskoczeni kosztami, jakie będą generować duże zamówienia w marketach budowlanych czy sklepach nastawionych na sprzedaż do klientów prywatnych.

Mocna taśma pakowa od producenta to odpowiedź na wysokie ceny pojedynczych zamówień robionych w sklepach niedostosowanych do zamówień hurtowych lub zwyczajnie kierujących swą ofertę do klientów detalicznych. Taśma pakowa bezpośrednio od producenta jest znacznie bardziej opłacalnym rozwiązaniem, głównie ze względu, że odbywa się to tzw. sprzedażą paletową. Sprzedaż paletowa to nic innego jak hurtowe zamówienia, które są indywidualnie dostosowywane do klienta. W przypadku firm, które potrzebują dużych ilości taśm pakowych, takie rozwiązanie jest jak najbardziej słuszne.